maanantaina, helmikuuta 16, 2015

Virkkaillaan! -kirja

Virkkaillaan! - 50 erilaista palaa ja 10 upeaa peittoa
Crochet to go! - Ellen Gormley

(Otava 2012)

Olen ollut levoton viime viikkoina, sillä minun on tehnyt mieli virkata jotain ja päätin tilata tämän virkkauskirjan siihen asti, kunnes saan uuden omakoppa-kirjan. Minulla on kylläkin monta virkkauskirjaa, mutta mikään niistä ei innostanut minua virkkaamaan. Peiton virkkaaminen on ollut pitkään mielessäni, siksi ostin tämän kirjan, joka saattaisi antaa motivaation tehdä sellaisen, toivottavasti.

Ennen kuin kirja tuli tänään, katselin jo aiemmin Raverlysta, millaisia kuvia olisi tässä kirjassa ja myös muita kuvia Ellen Gormleyn nimellä


Sisällys
Johdanto - aukeama
aukeama
Joko kuvat kertoivat tarpeeksi, millainen virkkauskirja tämä on? Toivottavasti, sillä olen tyytyväinen, koska jokaisen virkkuumallin alla on vaihtoehtomalleja, joiden kanssa malli voitaisiin yhdistää vaikkapa peittoon. Ei tarvitse miettiä, mitkä palat sopivat mihinkin, kun kirja auttaa sellaiseen suunnitteluun.

Kun näitä malleja yhdistelee: vanhaa ja uutta, niin niistä paloista tulee upea peitto. Kuten näkyy seuraavasta kuvasta, miten erilaisia värejä ja malleja voidaan yhdistellä eri peittoihin.
10 erilaista peittoa
Minut tuntien päädyn neulomaan yhden peiton ensi kesäksi, mutta toivon kovasti, että innostun virkkaamaan edes yhden peiton, tämän kirjan innostamana.

1 kommentti:

  1. Kirja näyttää ihanalta. Peitoon tarvittavia paloja on mukava virkkailla vaikka missä. Ennenkuin huomaakaan on palat jo tehty.. Onnea virkkaukseen.
    Minä sain oman oma koppani neliön kirjan eilen. Sitä kannaatta kyllä odotella. On se vain niin hyvä =))

    VastaaPoista

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
Kiitos, kun kommentoit.