torstaina, kesäkuuta 13, 2013

Neliskanttiset sukkapuikot

Eilen kävin Tampereella asioilla ja yritin käydä Kerä -lankakaupassa, mutta se oli jo kiinni klo 14.00, kun ihanaiset lähtivät Raumalle. Saan syyttää itseäni, kun olen facebook-lomalla ja Kerä on ilmoittanut tästä asiasta facebook-päivityksessään. Se olisi näkynyt myös Kerän sivulla. Olisin hakenut sieltä Eiran Langat-lehden, jossa on neuleohjeita. Jos ette tiedä tästä lehdestä, niin kannattaa lukea täältä.

 
Lankakaupan ovi-ikkuna

Onneksi samalla kadulla on Lankaidea, joka lievitti pettymystäni. Ostin neliskanttiset sukkapuikot 3,5 mm ja minulla on ennestään jo yhdet sellaiset, 5 mm, joihin olen todella tyytyväinen. Talvella oli mukavaa neuloa monta pipoa neliskanttisilla sukkapuikoilla. Minun on tarkoitus hankkia lisää neliskanttisia sukkapuikkoja, vaikka välillä neulon sukkia pitkillä pyöröpuikoilla. Nämä neliskanttiset sukkapuikot ovat niin ihania!

Lainaan Lankaidean tekstiä:"Neliskanttiset sukkapuikot ovat käteen ergonomiset ja sopivat erityisesti nivelvaivoista kärsiville ja niille, joilla on taipumus neuloa liian tiukkaa."
Vaikka minulla ei ole reumaa eikä nivelongelmia, mutta nämä puikot säästävät käsiä ja minulla on niin tiukka käsiala ja näillä puikolla saa kyllä siistiä jälkeä, siistimpää jälkeä kuin pyöreilleä puikoilla. Neulotessani niitä pipoja huomasin, että tiukka käsialani höllentyi pikkasen.


Suosittelen kokeilemaan, jos et ole vielä kokeillut! 

3,5 mm puikot
5 mm puikot ostettu viime talvena
Erilaiset pakkaukset ja tykkään enemmän vasemmanpuolisesta pakkauksesta.
Oikealla oleva pakkaus on liian pitkä ja tämä pakkaus ei kestä kauan 
(pahvinen taustalevy ja sellofaanipussi)

4 kommenttia:

  1. Olen samaa mieltä noista neliskanttisista puikoista ovat todella ihania neuloa,kävin keväällä kanssa Lankaideassa josta niitä ostin olen vallan käyttänyt niitä jos vain koko on sopiva elokuussa olen tulossa sinne suuntaa silloin haen lisää kokoja,mulla on nivelrikkoiset sormet puikot tuntuvat sopivimmilta käsiini.

    VastaaPoista
  2. Jos vasemmanpuoleista pakkausta haluaa, niin kannattaa käydä Merletto-liikkeessä, joka on Koskikeskuksessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äsken tarkistin Merletto-kaupasta ja yllätyin ettei siellä ollut enää. Viime talvena oli. :(

      Poista

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
Kiitos, kun kommentoit.