keskiviikkona, elokuuta 07, 2013

Minulla hahmotusongelmia?

Kaikki eivät välttämättä osaa lukea piirroksia, kuten minä olen se yksi harvoista enkä pysty keskittymään piirroksiin.
Novita Syksy 2013, malli 75 - virkattu tunika-ohjeen kanssa tuskailen. Kaarrokkessa olevan ruudun  kirjallisessa ohjeessa on vain toiseen kerrokseen asti ja se kehottaa katsomaan piirrosta kolmannesta kerroksesta eteenpäin.
Joillakin on hahmotusongelmia, ehkä minullakin. Minä pystyn virkkaamaan vain kirjallisen ohjeen mukaan enkä vain piirroksen avulla, ihan oikeasti. Piirros on vain tukena kirjalliselle ohjeelle minun tapauksessani.



Olen huomannut, ettei Novita satsaa kirjallisiin virkkausohjeisiin kuin vain parin ensimmäisen kerroksen kanssa. Miksi näin? Eikä ole ensimmäinen kerta, kun pyysin Novitalta kirjallisen ohjeen kokonaan sähköpostissa.

Rakastan muuten virkkauskirjoja, joissa on kirjalliset ohjeet alusta loppuun piirrosten lisäksi.

4 kommenttia:

  1. Mä olen puolestani kuvitellut, että pystyn tekemään ainoastaan kuvallisen ohjeen perusteella. Nyt kuitenkin teen työtä, jossa on sekä kirjalliset ohjeet että piirros ja yllättävää kyllä, katselen koko ajan kirjallista versiota!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä, miksi luen vain kirjallisia virkkausohjeita. Varmaan johtuu siitä, kun luen kirjallisia neuleohjeita, niin luen myös kirjallisia virkkausohjeita tottumuksesta.

      Poista
  2. Juu täällä taas on ihan kuviin tykästynyt. Minulle on helpompaa seurata kuvaa ettei tarvitse välillä lukea. Joskus jopa joudun piirtämään itselleni kuvan jos on vain kirjalliset ohjeet =)

    VastaaPoista
  3. Olen itse visuaalinen ja tuskastun, jos ohjeesta puuttuu piirroksia. Teen samoin kuin Ladybug, mun on joskus piirrettävä ensin ja ryhdyn sitten työhön. Jokainen on erilainen.

    VastaaPoista

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
Kiitos, kun kommentoit.