keskiviikkona, tammikuuta 08, 2014

Intialainen peukalokiila

Mies ihmetteli ja oli jo passittamassa minua lääkäriin, kun hän ei ole nähnyt minun neulovan 3 viikkoon, kunnes uudenvuodenaatonaattona kävin Tampereella hoitamassa asioita ja ostin samalla tämän lapasvihon Tampereen TaitoShopista. Lapasvihossa on mukavia ohjeita, mutta mikään niistä ei innostanut minua neulomaan lapasia, joita olen tehnyt vain yhdet ja ainoat lapaset  koko neljän viimeisen vuoden aikana.
Siis vihaan tehdä lapasia. 


Samana iltana aloin hermoilla, koska halusin jotain tekemistä  levottomille käsilleni siksi aikaa, kun aloin seuraamaan "Sydämen asialla" -sarjan 15 tallennettua jaksoa. Siispä kaivoin puikot ja lankakerän esiin muuttolaatikosta ja puikot ja lankakerä sylissäni mietin hetken aikaa, kunnes muistin, että viime talvena yksi tuttu rouva esitteli lapasparin, jossa oli intialainen peukalokiila. Silloin muistin myös, että Novita Talvi 2013 -lehdessä on ohje siitä intialaisesta peukalokiilasta. Ukko huokasi helpotuksesta, kun näki minun aloittavan neuletyön ja hän sanoi:" Onpas kotoinen tunne!"

Tässä on valmis lapaspari intialaisella peukalokiilalla.

Lanka Novita 7 veljestä Nostalgia
3,5 mm neliskanttiset puikot
Menekki 74 grammaa
Ohje Novita Talvi 2013 -lehti, malli 15
Seuraavana päivänä olin jo aloittamassa palmikollista lapasparia, sillä hullaannuin täysin tähän helppoon peukalokiilaan. Moni sanoo, että se on ruma peukalokiila, mutta olen eri mieltä vaikka se näyttää kylläkin hassulta, mutta lapanen istuu hyvin käteen.
Tämä lapaspari valmistui uudenvuodenpäivänä eikä ole kuvaa valmiista lapasparista, mutta tässä on kuva keskeneräisestä palmikkolapasesta uudenvuodenaattoiltana.

Lanka Novita 7 veljestä
3,5 mm neliskanttiset puikot
Menekki 75 grammaa
Palmikkokuvio Yhteishyvän sivuilta (palmikkosäärystimet)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
Kiitos, kun kommentoit.