torstaina, marraskuuta 24, 2016

3 o 1 n -sukat Keskustori-langasta


Nyt sukat valmistuivat ja nämä saivat kunnian päästä ensimmäisenä sukkaparina M-kokoisen sukkaplokin päälle pingotettavaksi. Olen nimittäin ostanut ensimmäisen sukkaplokin Succaplokki-kioskista kädentaitomessuilta viime viikonloppuna ja jälkeenpäin minua harmitti, etten ostanut isomman eli L-kokoisen sukkaplokin, kun miestäni on niin vaikea saada sovittamaan sukkia, joka kerta, kun haluan sovittaa juuri sillä hetkellä. Yksi sukkaplokki maksoi messuhintaan 14 euroa ja kaksi sukkaplokkia 25 euroa, enkä ymmärrä, miksi ostin vain yhden enkä kaksi erikokoista sukkaplokkia, äh.





Ennen kädentaitomessuja päätin neuloa Kaupunkilangan Keskustori-langasta 3 o 1 n -sukkaparin itselleni kahdesta syystä: halusin kokeilla, miltä ohut Keskustori-sukkalanka tuntuu ja miltä eripituiset Zing-puikot tuntuvat neulotessani samaa sukkamallia. Siis minulla on kaksi 2,5 mm Zing-puikkoja eripituisina: 15 cm ja 20 cm ja halusin neuloa juuri ennen messuja ennen kuin tekisin ostopäätöksen, sillä halusin ostaa lisää Zing-puikkoja enkä silloin tiennyt vielä, kummanpituisia puikkoja ostaisin lisää: 15 cm vai 20 cm puikkoja. Myös olin hakemassa lisää kaupunkilankaa, varsinkin ohutta sukkalankaa kuin Rautatie, jota Kaupunkilanka oli myymässä hurjaan messuhintaan: kolme eriväristä kerää 5 eurolla.
Sukat eivät valmistuneet ennen messuja, mutta tein jo ostopäätöksen ennen kuin lähdin messuille. Lyhyet Zing-puikot miellyttivät enemmän kuin pidemmät puikot.

eripituiset sukkapuikot testissä
Kaupunkilangan kanssa yhteistyöstä olen saanut tämän Keskustori-lankakerän ja tätä lankaa on ollut mukava neuloa. Ei ole liian karkea sukkalanka eikä kovin pehmeä, mutta kuitenkin miellyttävä sukkalanka. Sukkien neulepintaan olen tyytyväinen, sillä neulejälki on siistin näköinen. Vihreän Keskusotori-kerän värit ovat syksyn sävyisiä, joissa on talveen vivahtaaa sävyä (valko-harmaa) ja syystalvella syntyneenä rakastan ilman muuta syksyn värejä.


Sukkamalli on 3 o 1 n -neuletta, jota en ole neulonut aiemmin ja olen tyytyväinen tähän joustineneulesukkamalliin, jossa on 64 silmukkaa. 100 gramman kerästä kului sukkalankaa tähän sukkapariin 65 gramman verran.
Vahvistetut kantapäät ja leveä nauhakavennus, jonka päättelin silmukoimalla neulalla. Tänä päivänä minulla on rakkaussuhde päättelyyn, ainakin sukkien kohdalla, enkä enää vihaa sitä, sillä syksyn aikana olen oppinut silmukoimaan sukankärkiä ja samalla sukat valmistuvat heti, kun silmukoinnin yhteydessä päättelen sukat valmiiksi ja sukat pääsevät heti käyttöön.



 

sukkakoko 39 - 40

Ette varmaan arvanneet, mutta kuvasin nämä sukat ulkona, paitsi muutama kuva olivat sisällä otettuja (silmukointi, sukkapuikot testisssä ja sukat jalassa sohvalla). Allaolevasta kuvasta näkyy takapihan nurmikko ja toivottavasti nurmikko on pian yhtä valkoinen kuin kuvastudion pöytäni märällä terassilla. Olinhan saanut tarpeeksi tästä pimeydestä eilen, kun sisällä en saanut luonnonvaloa käsitöiden kuvaamiseen.


1 kommentti:

  1. Kauniit sukat. Tuo lanka on minulle ihan uusi tuttavuua, mukavalta näyttää =))

    VastaaPoista

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
Kiitos, kun kommentoit.