sunnuntaina, syyskuuta 28, 2014

Kolmas Broken seed stitch -sukkapari Karbonz-puikoilla

Kun levottomat kädet kaipasivat tekemistä jalkapallon MM-kisojen alettua, päätin tehdä BSS-sukat. Siispä otin mustaa Nallea ja sitä puolukan väristä Nalle marjaretkeä tähän sukkapariin. 


Knitpron Karbonz -merkkiset mustat hiilikuitupuikot 3 mm puikot sain ystävättäreltäni ystävänpäivälahjana. Täydellinen yllätys häneltä! Kun testasin näitä puikkoja yhdessä sukkaparissa, niin tuumasin, että nämä ovat hyvät, mutta niistä lähtee ääntä: kilin kalin (metallista killinää). Ei se minua haittaa, sillä nämä ovat jämäkät puikot mieleeni. Kevyet monen mielestä, mutta olen eri mieltä. Eivät nämä ole niin kevyet verrattuna puisiin puikkoihin, joihin olen tottunut. Näiden pitäisi kuulemma kestää tosi pitkään. Toivottavasti. 

Niin, nämä mustat puikot eivät ole hyvä valinta tähän tummaan työhön, sillä en nähnyt mustaa lankaa pimeässä kesäisinä öinä. Se lisäsi hilpeyttä, mutta kuitenkin minun piti purkaa kantapäätä monta kertaa, koska silmukkamäärä ei täsmännyt millään. Minulla on kylläkin muita 3 mm sukkapuikkoja, mutta ne olivat varattuja muissa sukissa. En viitsinyt siirtää 80 cm pitkään pyöröpuikkoon.
Hermostuin tähän kantapäähän, että lopetin sukan neulomisen vähäksi aikaa.


Elokuun puolessa välissä tarvitsin näitä hiilikuitupuikkoja uuteen sukkapariin, joten minun piti neuloa sukkaparin loppuun, koska olin luvannut itselleni, etten ota puikkoja irti keskeneräisestä työstä. Puuh, sain neulottua sukkaparin loppuun!

Puolukan väristä marjaretkeä jäi vielä...puuuuh...mutta pidän näistä sukista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
Kiitos, kun kommentoit.